Projecten

Woningcorporatie Lyaemer Wonen wilde haar nieuwe organisatiekoers doorvertalen in haar dienstverleningsprocessen. Met als belangrijkste uitgangspunten: klantgericht, efficiënt en effectief. Achtereenvolgens werd door Xima het verhuur-/mutatieproces, incassoproces en het proces reparatieverzoeken aangepakt. Samen, met de mensen die verantwoordelijk waren voor het proces, werd elk proces onder de loep genomen en bijgesteld. Tot slot werden alle communicatieuitingen hierop afgestemd.

  • Logo Openbaar Belang

Woningcorporatie Openbaar Belang uit Zwolle had een nieuwe organisatiestrategie. Mens- en buurtgericht werken staan hierbij centraal. Onderdeel van deze nieuwe koers was het  professionaliseren van de dienstverlening en communicatie.  Xima ontwikkelde de communicatiestrategie en het communicatieconcept. Op basis van het concept zijn logo, huisstijl, website, brochure- en advertentielijn, bewonerskrant, digitale nieuwsbrief, externe profilering en bedrijfskleding ontwikkeld.  Medewerkers zijn nauw betrokken bij het gehele traject.  Xima was ook initiator en projectleider van het project ‘Samenwerken aan imago en klantgerichtheid’. In dit project zijn ondere andere uitgangspunten voor de nieuwe dienstverlening vormgegeven en is gezamenlijke gewerkt aan het 'gedrag en imago' van de organisatie.

  • Logo Fooq

Fooq, projectmanagers in maatschappelijk vastgoed, startte in 2008 als nieuw bedrijf, maar had jarenlange ervaring in het projectmanagement in de corporatiesector. Fooq moest op de kaart worden gezet. Voor Fooq coördineerde Xima het namentraject voor de nieuwe bedrijfsnaam en de ontwikkeling van het communicatieconcept. Ook werden het logo, huisstijl, de website, brochure en diverse profileringsitems ontwikkeld. De lancering van Fooq werd aan de primaire doelgroep kenbaar gemaakt met een mailing in de vorm van een persoonlijk straatnaambord waarin de naam van de ontvanger was verwerkt.

  • Logo Harinxmaland

Gemeente Sneek (nu: gemeente Súdwest Fryslân) kwam bij Xima met de vraag de nieuwe wijk Harinxmaland in Sneek in de markt te zetten. Xima ontwikkelde de communicatiestrategie en het communicatieconcept dat werd doorvertaald naar website, brochure en diverse profileringsitems. De start van het op de kaart zetten van Harinxmaland was een ludieke tweetraps lanceringscampage waarbij ook de social media nadrukkelijk werd ingezet. Het communicatieplan voor de vervolgcommunicatie en een uitgebreide overdracht naar de communicatieafdeling van gemeente Súdwest Fryslân heeft ervoor gezorgd dat de medewerkers het concept nu eenvoudig verder inhoud kunnen geven aan de communicatie van Harinxmaland.